Українська правда
Поштова розсилка:
Пошук:
Замовити розсилку
Знайти
  RSS    PDA    Архів
Економічна правда
  Понеділок, 7 травня 2012, останнє оновлення: 7 хвилин тому

Коментар щодо прийняття Закону України «Про Національну комісію регулювання ринку комунальних послуг України»

«Прийняття Закону України «Про Національну комісію регулювання ринку комунальних послуг України» є першим кроком на шляху вдосконалення системи ціноутворення на ринку комунальних послуг» - Президент Асоціації «Всеукраїнська асоціація приватних інвесторів житлово-комунального господарства» Сергій Бульбас
Асоціація «ВАПІ ЖКГ» вважає, що запропонований проект закону, який був оприлюднений на сайті Міністерства з питань житлово-комунального господарства 01 червня 2010 року, за своє суттю має актуальний характер та направлений на вирішення досить суттєвих питань діяльності щодо підприємств у галузі централізованого теплопостачання, водопостачання та водовідведення.
Але, регулювання діяльності природних монополій є досить складним напрямком та потребує детального опрацювання.
Як вбачається з тексту запропонованого проекту, надані Національній комісії регулювання ринку комунальних послуг України повноваження, мають майже необмежений характер як щодо умов ведення діяльності, так і щодо безпосередньо ведення самої господарської діяльності. З метою зменшення необмеженої влади НКРРКП необхідно вилучити деякі норми, які стосуються повноважень Комісії, або більш детально їх конкретизувати .
Також, необхідно виключити норму щодо встановлення тарифів нижче економічно обґрунтованого рівня з огляду на пропозиції органів місцевого самоврядування та/або можливість виділення дотацій з державного бюджету. Існуючий стан справ (встановлення економічно необґрунтованих тарифів на рівні органів місцевого самоврядування та невиділення/виділення не в повному об’ємі дотацій з місцевих бюджетів для покриття різниці між собівартістю та встановленим рівнем тарифу) призводить до повного занепаду підприємств ЖКГ та відповідно погіршення стану основних фондів стратегічно важливих для держави підприємств. У випадку залишення даної норми у проекті закону, підприємства і у подальшому залишаться в критичному стані, не в змозі в найближчій перспективі надавати якісні послуги/продавати товар споживачам на ринку.
Аналогічна ситуація складеться і у випадку затвердження економічно необґрунтованих тарифів з передбачення виділення дотації з державного бюджету. В умовах наявної фінансової кризи та фінансового стану держави виділення дотацій є неможливим. Крім того, розрив у часі між виділенням дотацій та затвердження тарифів призведе до виникнення додаткових статей витрат: штрафних санкцій за недоплачені платежі в бюджет, невиконання договірних зобов’язань тощо, які не мають джерела покриття. Це призведе тільки до погіршення фінансового стану підприємств та галузі в цілому.
Даним проектом закону передбачена відповідальність Комісії за "заподіяння збитків "у порядку, передбаченому законодавством" та відповідальність посадових осіб Комісії "згідно із законом". Але, відсутність у чинному законодавстві чітко встановлених норм призведе до неможливості притягнути до відповідальності посадових осіб або неможливості відшкодування збитків у випадку наявності порушень зі сторони Комісії.
Разом з тим в запропонованому проекті Закону України передбачена чітка та сувора відповідальність за порушення його положень (і не тільки) суб’єктами природних монополій та відповідно їх посадових осіб.
У такому випадку, як вважає президент Асоціації «ВАПІ ЖКГ», викладення положень проекту закону є одностороннім, із захистом інтересів тільки Комісії та беззахисності підприємств.
Також, наведені у проекті закону повноваження Комісії, засоби регуляторного впливу та завдання перехрещуються з повноваженнями існуючих в Україні установ: АМКУ, захист прав споживачів, управління по контролю за цінами, житлово-комунальною інспекцією. В даному випадку вони їх дублюють, що призводить тільки до додаткового навантаження на підприємства і не підвищує ефективність у даному напрямку.
В цілому, на думку президента Асоціації «ВАПІ ЖКГ», наведена редакція не може бути прийнятною у запропонованому вигляді та потребує більш детального опрацювання і корегування, а також узгодження з положеннями чинного законодавства України.

------------

Довідка
Асоціація «Всеукраїнська асоціація приватних інвесторів ЖКГ» утворена у 2008 році. На сьогоднішній день в асоціацію входять приватні компанії, що представляють послуги у всіх галузях ЖКХ - тепло- і водопостачання, водовідведення, послуги по утриманню будинків і прибудинкових територій. Метою створення асоціації є представництво й захист економічних і правових інтересів приватних інвесторів житлово-комунального господарства України у відносинах з органами державної й місцевої влади всіх рівнів.

З повагою,
Прес-служба Асоціації «ВАПІ ЖКГ»
Тел. (044)599 10 81

 

Загрузка...
Загрузка...
 
© 2005-2012, Економічна правда. Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на "Економічну правду".
Економічна правда не несе відповідальності за інформацію, розміщену компаніями у розділі "Прес-релізи".
Редакція також може не поділяти думок, висвітлених у прес-релізах.
  
  
Авторизація
Для авторизації використовуйте ті самі ім'я і пароль, що і для коментування публікацій на "Українській правді".


Якщо ви новий читач, будь ласка, зареєструйтесь
Забули пароль?
Ви можете увійти під своїм акаунтом Facebook