Економічна правда
 

10.06.2010

Коментар щодо прийняття Закону України «Про Національну комісію регулювання ринку комунальних послуг України»

«Прийняття Закону України «Про Національну комісію регулювання ринку комунальних послуг України» є першим кроком на шляху вдосконалення системи ціноутворення на ринку комунальних послуг» - Президент Асоціації «Всеукраїнська асоціація приватних інвесторів житлово-комунального господарства» Сергій Бульбас
Асоціація «ВАПІ ЖКГ» вважає, що запропонований проект закону, який був оприлюднений на сайті Міністерства з питань житлово-комунального господарства 01 червня 2010 року, за своє суттю має актуальний характер та направлений на вирішення досить суттєвих питань діяльності щодо підприємств у галузі централізованого теплопостачання, водопостачання та водовідведення. Але, регулювання діяльності природних монополій є досить складним напрямком та потребує детального опрацювання. Як вбачається з тексту запропонованого проекту, надані Національній комісії регулювання ринку комунальних послуг України повноваження, мають майже необмежений характер як щодо умов ведення діяльності, так і щодо безпосередньо ведення самої господарської діяльності. З метою зменшення необмеженої влади НКРРКП необхідно вилучити деякі норми, які стосуються повноважень Комісії, або більш детально їх конкретизувати . Також, необхідно виключити норму щодо встановлення тарифів нижче економічно обґрунтованого рівня з огляду на пропозиції органів місцевого самоврядування та/або можливість виділення дотацій з державного бюджету. Існуючий стан справ (встановлення економічно необґрунтованих тарифів на рівні органів місцевого самоврядування та невиділення/виділення не в повному об’ємі дотацій з місцевих бюджетів для покриття різниці між собівартістю та встановленим рівнем тарифу) призводить до повного занепаду підприємств ЖКГ та відповідно погіршення стану основних фондів стратегічно важливих для держави підприємств. У випадку залишення даної норми у проекті закону, підприємства і у подальшому залишаться в критичному стані, не в змозі в найближчій перспективі надавати якісні послуги/продавати товар споживачам на ринку. Аналогічна ситуація складеться і у випадку затвердження економічно необґрунтованих тарифів з передбачення виділення дотації з державного бюджету. В умовах наявної фінансової кризи та фінансового стану держави виділення дотацій є неможливим. Крім того, розрив у часі між виділенням дотацій та затвердження тарифів призведе до виникнення додаткових статей витрат: штрафних санкцій за недоплачені платежі в бюджет, невиконання договірних зобов’язань тощо, які не мають джерела покриття. Це призведе тільки до погіршення фінансового стану підприємств та галузі в цілому. Даним проектом закону передбачена відповідальність Комісії за "заподіяння збитків "у порядку, передбаченому законодавством" та відповідальність посадових осіб Комісії "згідно із законом". Але, відсутність у чинному законодавстві чітко встановлених норм призведе до неможливості притягнути до відповідальності посадових осіб або неможливості відшкодування збитків у випадку наявності порушень зі сторони Комісії. Разом з тим в запропонованому проекті Закону України передбачена чітка та сувора відповідальність за порушення його положень (і не тільки) суб’єктами природних монополій та відповідно їх посадових осіб. У такому випадку, як вважає президент Асоціації «ВАПІ ЖКГ», викладення положень проекту закону є одностороннім, із захистом інтересів тільки Комісії та беззахисності підприємств. Також, наведені у проекті закону повноваження Комісії, засоби регуляторного впливу та завдання перехрещуються з повноваженнями існуючих в Україні установ: АМКУ, захист прав споживачів, управління по контролю за цінами, житлово-комунальною інспекцією. В даному випадку вони їх дублюють, що призводить тільки до додаткового навантаження на підприємства і не підвищує ефективність у даному напрямку. В цілому, на думку президента Асоціації «ВАПІ ЖКГ», наведена редакція не може бути прийнятною у запропонованому вигляді та потребує більш детального опрацювання і корегування, а також узгодження з положеннями чинного законодавства України. ------------ Довідка Асоціація «Всеукраїнська асоціація приватних інвесторів ЖКГ» утворена у 2008 році. На сьогоднішній день в асоціацію входять приватні компанії, що представляють послуги у всіх галузях ЖКХ - тепло- і водопостачання, водовідведення, послуги по утриманню будинків і прибудинкових територій. Метою створення асоціації є представництво й захист економічних і правових інтересів приватних інвесторів житлово-комунального господарства України у відносинах з органами державної й місцевої влади всіх рівнів. З повагою, Прес-служба Асоціації «ВАПІ ЖКГ» Тел. (044)599 10 81
 
© 2005-2012, Економічна правда. Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на "Економічну правду".